Kedves Látogató!

Oldalunk egy olyan kép-élménybeszámó, mely Írottkőtől Hollóházáig, a kék csíkkal jelölt Országos Kéktúra vonalon megtett utunkról készült.

Célunk, hogy megosszuk másokkal is a három év élményeit, a természetjárás szépségét, illetve képenfogva végigvezessük az érdeklődőt az OKT vonalán.

Utunkat nem a teljesítmény, hanem inkább a megismerés öröme motiválta.
(Szöveg folytatása a térkép alatt, sztori vagy megjegyzés pedig néhány nagykép alatt olvasható!)

Summázás:

58 alkalommal indultunk neki (6x lett 2 napos és 1x három napos), így 66 napot töltöttünk a kéken és ez 3 évig tartott.

124 településen bandukoltunk keresztül, melynek zömébe valószínűleg nem jutunk el még egyszer.

A több mint 1100 km-es távból, 60 km-t kerékpárral, kéttucatnyi kilométert stoppal tettünk meg, hogy levigyenek minket a betonról.

Csak egyszer kellett átázott edzőcipővel végigcuppogni a kiszemelt szakaszt, pont az egyik legnehezebbet (Mátraháza-Sirok), mert nem hallottunk az előző este lehullott októberi hóról. Így legalább bokáig jártunk a bakancsbeszerzési indokban.

Egyszer csúsztunk el annyira az idővel, hogy elemlámpával kellett este a csíkozást keresgélnünk.
Három alkalommal kerültünk kutyaszorongató helyzetbe, de megúsztuk.
Egyszer kergettek meg vadított gúnárok, de ezen inkább csak nevettünk... utólag.
1x kellett volna keresztülvágnunk egy tehéncsordán, de próbálkozásunkat a csorda bikája nem respektálta és ez gyorsan egy nagyobb kerülő megtételére inspirált minket.
Többször riadtunk meg közeli vaddisznócsörtetéstől, de szerencsére ők jobban tőlünk...
Végigmentünk a Kőszegi-, Keszthelyi-, Bakony-, Vértes-, Gerecse-, Pilis-, Budai-, Visegrádi-, Börzsöny-, Cserhát-, Mátra-, Bükk-, Aggteleki-, Cserehát-, és Zempléni-hegységek javán.
Összesen 26 km-t mentünk fölfele, vagyis mintha 3x másztunk volna fel a Föld legmagasabb hegyére, a Mount Everestre.
Tucatnyi kullancsot cibáltunk ki végtagjainkból, míg rá nem szoktunk a kullancsriasztó spray használatára. Ettől kezdve a legyek fokozott érdeklődése kísérte napnyugtába hajló utunkat.
Badacsonyi és Zempléni utunk során olyan szúnyoginváziót kaptunk a nyakunkba, hogy a riasztó spray ellenére is csak folyamatos legyezgetéssel azaz "szúnyogozgatással" és csapkodással tudtunk haladni.
Számtalanszor láttunk őzeket menekülni, csak egyszer gyanútlanul keresztül ügetni előttünk és egyszer felénk jött egy, mert kíváncsi volt e fura kétlábú lényekre.
Egyszer egy beteg kisrókát is az utunkba sodort a kék.
Megtapasztaltuk a térdig érő szűz hóban történő gyaloglás fárasztó élményét éppúgy, mint a zuhogó esőben történő jelzéskereső kóválygás gyötrelmét. Szerencsére ez utóbbit csak kétszer.

Javasolt kitérők:

• 04. túra: Tapolcai Tavasbarlang, Malom-tó
  • 09. túra: Bakonynána után a Gaja szurdokban, a "Római-fürdő" vízesésnél kicsit benézni a K+-ra és a barlang felé
  • 11. túra: Tardos-Mogyorósbánya között: Baits-barlang
  • 15. túra: Pilisborosjenő és Csobánka között: Nagy-Kevély-hegy szép kilátás
  • 20. túra: Mátraverebély gótikus temploma
  • 20. túra: Tar mellett Buddhista Centrumban lévő Sztupa
  • 23. túra: Bélapátfalva melletti Bél-kő csúcsáról lenyűgöző látványban lesz részünk
  • 24. túra: Aggtelek, Baradla barlang
  • 25. túra: Irota, ahol a község központjában egy elkerített, de szabadon megközelíthető gyönyörű kis tavacska és szépen gondozott kert várja a betérőket.
  • 25. túra: Gibárt: a bélyegző egy vízerőmű épületében van. Ha az ügyeletes megengedi, feltétlenül nézzük meg a duzzasztó gátját, mert az elemi erővel dübörgő víz fantasztikus élményt nyújt.
  • 26. túra (régi kék): Sátoraljaújhely mellett a Szár-hegyen lévő kálvária és Szt. István-kápolna
  • 26. túra: Regéc és Makkoshotyka között: Nagy Péter-mennykő kilátó, Solyom-bérc, Kerek-kő (varázslatos panorámái).

Hasznos linkek:

Magyar Természetbarát Szövetség oldala:

Infó a tájegységekről:

A bélyegzőhelyek és útszakaszok aktuális állapotáról innen merítettük a legfrissebb híreket:

Rengeteg hasznos és érdekes információhoz lehet jutni Hörpölin&son oldalán:

Utazásaink megszervezésében nagy segítséget nyújtottak a http://www.elvira.hu
és a http://www.volanbusz.hu weboldalakon kívül azok a túratársak (PG vagy Gyu és Kry vagy Robi és Szabina vagy Tamás és Edmond, no meg 4 kutyuli), akik egyes szakaszok teljesítése érdekében együtt jöttek velünk a kocsival és minket kitéve a starthelyen, a bevállalt szakaszunk végén parkolva le a kocsit, onnan kezdték a saját útjukat. Így már autó várt ránk a célnál, nem kellett menetrendekhez igazodnunk és rohannunk, rettegve a kiszámíthatatlan tévelygésektől. Így a túra végén, túratársainkat is begyűjtve, gyorsan és kényelmesen gurulhattunk haza. Ezzel a módszerrel tudtunk eljutni olyan helyekre is, amelyeknek buszos vagy vonatos megközelítése problémás volt, a stoppolás pedig bizonytalannak tűnt.

Hátizsákunk állandó és sűrűn használt tartozéka volt az OKT turistaatlasz és útikönyv, egy bélyegzőpárna, egy flakon kullancs- és szúnyogriasztó, egy palack víz, (no meg egy nélkülözhetetlen plüssmaci :-) és egy Olympus C750UZ fényképezőgép, mely a mellékelt fotóválogatás szülőanyja.

Minél messzebb voltunk egy nagyvárostól és főúttól, annál hamarabb állt meg stoppolásunkra az érkező autó és vezetője segítőkészen elvitt minket, ameddig tudott. Az emberek kedvességére szintén érvényes volt ez a fordított arány. Sőt olyan is volt, hogy nem intettünk, mégis megállt és megkérdezte, elvigyen-e minket egy darabig. Ezeknek az embereknek ezúton is hálásak vagyunk az önzetlen segítségükért.

Külön köszönjük a segítségét annak a kedves hivatali hölgynek, akitől telefonon érdeklődtünk a szikszói taxizás lehetőségéről, és mivel ott nincs ilyen szolgáltatás, felajánlotta, hogy a saját autójukon visznek el minket a vonatállomásról a buszmegállóba, hogy elérhessük a továbbjutásunkhoz nélkülözhetetlen buszt.

Végül, de nem utolsó sorban köszönetünket szeretnénk kifejezni azoknak, akik láthatatlanul, csak kék jelzéseik segítségével "fogták kezünket" és vezettek végig az 1100 kilométernyi hegyen-völgyön. Áldásos munkájuk nélkül kevesebb szépet láthattunk volna.

Dorci és Zoo, alias vánDorisz és túráZoo

Gratulálunk PG-nek, aki két év három hónappal az első kéklépései után, 2006. december 17-én szintén befejezte az OKT-t!